Adwokat Pospieszyński?

14.06.2006 Publikacje

W środowisku prawniczym trwa dyskusja nad liberalizacją zasad reklamy usług prawniczych. Powodem jest coraz większa liczba działających na rynku tzw. biur pomocy prawnej, które w odróżnieniu od kancelarii radcowskich czy adwokackich nie mają żadnych ograniczeń w zakresie reklamy. Mimo że stanowisko samorządów prawniczych jest w tym zakresie bardzo konserwatywne, poszczególne kancelarie same szukają sposobów na ominięcie istniejących zakazów. 

(…) Korporacje muszą akceptować niektóre zachowania kancelarii, które jeszcze kilka lat temu były nie do pomyślenia. W wielką konsternację wprowadziła środowisko informacja reklamowa jednej z dużych warszawskich kancelarii, która pojawiła się w ubiegłym tygodniu w prasie ogólnopolskiej. – Poddaliśmy szczegółowej analizie przekazywane treści, uznając że mieszczą się one w ramach informacji i nie mają cech reklamy, która zawiera elementy wartościujące – mówi mecenas Dorota Bryndal, wspólnik Kancelarii GESSEL.

Pełnostronicowa informacja, w formie nieróżniącej się od tradycyjnej reklamy, mówiła o osiągnięciach w zakresie usług na rynkach kapitałowych. Tak śmiały ruch kancelarii prawniczej nie miał dotychczas w Polsce precedensu. O dziwo jednak nie spotkał się z żadną reakcją ze strony palestry. – Nie da się w dłuższej perspektywie uniknąć w Polsce tendencji światowych, zmierzających raczej w kierunku liberalnym – mówi Aleksander Galos, partner zarządzający Hogan & Hartson. Dodając, że zapewne nieprędko jeszcze doczekamy się anonsów w prasie w rodzaju „Adwokat Pospieszyński – rozwody tanio i skutecznie”.

(…) Adwokat jest uprawniony do informowania o swojej działalności, pod warunkiem, że taka informacja i jej forma jest zgodna z przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów i nieuczciwej konkurencji oraz kodeksem etyki. Adwokat może rozpowszechniać informacje na temat świadczonej pomocy prawnej poprzez m.in. umieszczenie informacji na dokumentach firmowych. Składając ofertę w postępowaniu przetargowym lub na wyraźne życzenie potencjalnego klienta – może podawać informacje o swojej działalności zawodowej, które mogą mieć znaczenie przy jej ocenie. Całkowicie zakazane jest korzystanie z tradycyjnych nośników reklamy i umieszczanie w nich treści wartościujących typu „najlepszy”, „najtańszy” itd.

 
Autor: Tomasz Pietryga
Artykuł mieści się na stronie Gazety Prawnej
 
 

 

Mogą Cię zainteresować

05.03.2024

„Gram w zielone”, czyli Komisja Europejska zmusza Zalando do zmiany praktyk

W czasach, gdy dużo się mówi o stanie środowiska naturalnego a korzystanie z kopalnych źródeł energii jest wątpliwe i moralnie i ekonomicznie, proekologiczne postawy prz...

Publikacje
„Gram w zielone”, czyli Komisja Europejska zmusza Zalando do zmiany praktyk

08.12.2023

Cinema City kontra SFP-ZAPA. Sądowa walka o tantiemy trwa

Sądowa walka o tantiemy. Stawką w sprawie między Cinema City a SFP-ZAPA, którą rozstrzygnie niebawem Sąd Najwyższy, są dziesiątki milionów, a w przyszłości nawet setk...

Publikacje
Cinema City kontra SFP-ZAPA. Sądowa walka o tantiemy trwa
Wszystkie publikacje

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera!