Telewizja Polsat i Discovery odłożyły internetowe joint venture

22.07.2021 Publikacje

Prawie rok temu Komisja Europejska oddała sprawę platformy telewizyjnej Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nadawcom nie spieszy się, by poznać decyzję.

Od czasu, gdy w sierpniu ub.r. Komisja Europejska zgodziła się, aby to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajmował się internetowym joint venture Telewizji Polsat i Discovery Communications Europe – w sprawie zapadła cisza. – Nie mamy nic do przekazania – mówi Katarzyna Issat, odpowiedzialna za komunikację z mediami w Grupie TVN Discovery. W analogiczny sposób odpowiada na pytanie, czy firmy zrezygnowały z projektu, Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Cyfrowy Polsat. Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK, informuje natomiast w odpowiedzi na nasze pytania, że sprawa nie została zgłoszona urzędowi. Ruch leży więc teraz po stronie przedsiębiorstw – tłumaczą prawnicy.

Gdy Komisja Europejska uwzględnia wniosek krajowego organu ochrony konkurencji i przekazuje mu sprawę do rozpoznania, piłeczka jest po stronie przedsiębiorcy, który powinien złożyć w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na koncentrację. Wynika to zarówno z przepisów, jak i związanych z nimi technikaliów – mówi mec. Bernadeta Kasztelan- Świetlik, b. wiceprezes UOKiK obecnie związana z kancelarią GESSEL. – Zdarza się jednak i tak, że przedsiębiorcy w międzyczasie zmieniają plany biznesowe i rezygnują z transakcji – dodaje. Także zdaniem Michała Będkowskiego-Kozioła z kancelarii Kochański & Partners ruch jest teraz po stronie nadawców. Pytany, czy mogą odwołać się od decyzji KE, widzi pewną ścieżkę, choć nie jest ona prosta. (…)

Nadawcy nie podają szczegółowych wyników serwisów. – Dzięki stałym inwestycjom Player.pl notuje kilka milionów realnych użytkowników miesięcznie – podaje za Gemiusem Dorota Żurkowska- -Bytner, członek zarządu TVN Grupa Discovery. Dodaje, że pierwsza połowa roku była dla Playera rekordowa pod względem wzrostu grona użytkowników. Skok odwiedzalności notuje w br. także Ipla.tv. W I kw. średnio w miesiącu odwiedzało ją 2,9 mln realnych użytkowników (rok wcześniej 1,7 mln). Wg PMR rynek wideo na żądanie w Polsce wart był w ub.r. 1,3 mld zł. Największym graczem jest Netflix.

 

Artykuł ukazał się w Rzeczpospolitej z dn. 23.07.2021 r.

Mogą Cię zainteresować

05.03.2024

„Gram w zielone”, czyli Komisja Europejska zmusza Zalando do zmiany praktyk

W czasach, gdy dużo się mówi o stanie środowiska naturalnego a korzystanie z kopalnych źródeł energii jest wątpliwe i moralnie i ekonomicznie, proekologiczne postawy prz...

Publikacje
„Gram w zielone”, czyli Komisja Europejska zmusza Zalando do zmiany praktyk

08.12.2023

Cinema City kontra SFP-ZAPA. Sądowa walka o tantiemy trwa

Sądowa walka o tantiemy. Stawką w sprawie między Cinema City a SFP-ZAPA, którą rozstrzygnie niebawem Sąd Najwyższy, są dziesiątki milionów, a w przyszłości nawet setk...

Publikacje
Cinema City kontra SFP-ZAPA. Sądowa walka o tantiemy trwa
Wszystkie publikacje

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera!