Morawiecki chce walczyć z markami własnymi w sklepach
19.09.2023 Publikacje Prawo konkurencji i prawo konsumenckie
– Słuchając zapowiedzi o planach „drastycznego ograniczenia udziału marek własnych w sieciach handlowych”, mam spore wątpliwości co do zasadności takich działań. Brzmi to jak typowe hasło wyborcze, a ja wolałabym, aby zmiana prawa bazowała na konkretach – w ten sposób do postulatu, o którym mówił przed kilkoma dniami premier Mateusz Morawiecki, odniosła się w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl mec. Bernadeta Kasztelan-Świetlik. Zachęcamy do lektury całego artykułu!
Autorzy
Bernadeta Kasztelan-Świetlik
Partner
Radca Prawny
Prawo konkurencji i prawo konsumenckie | Compliance
Partner
Radca Prawny
Bernadeta po krótkim okresie orzekania jako asesor sądowy, zainteresowała się prawem konkurencji. Po odejściu z UOKiK pracowała m.in. przez rok jako dyrektor działu prawnego w UPC, a następnie dołączyła do Kancelarii GESSEL. W 2014 r. została powołana na stanowisko Wiceprezesa UOKiK, odpowiedzialnego za pion ochrony konkurencji (koncentracje, nielegalne porozumienia, przeszukania, nadużywanie pozycji dominującej). Propagowała programy complian...
Mogą Cię zainteresować
17.07.2024
Czy zatrudnienie przez Microsoft pracowników start-upów może być formą koncentracji ?
Czy zatrudnienie przez Microsoft pracowników start-upów może być formą koncentracji ? Zatrudnienie przez Microsoft pracowników start-upów jest badane jako możliwa fuz...
10.07.2024
Jedni idą na wakacje, a inni – na wojnę z gigantami cyfrowymi Microsoftem i Apple
W przypadku Microsoft - Komisja zarzuca Microsoft nadużycie pozycji dominującej na światowym rynku aplikacji SaaS poprzez związanie produktu do komunikacji i współpracy ...