Pierwszy Black Friday pod rządami Omnibusa. Firmy nie ukryją „promocji”
22.11.2023 Publikacje Prawo konkurencji i prawo konsumenckie
W tym roku Black Friday nabiera nowego wymiaru w Polsce. Dzięki dyrektywie Omnibus, wprowadzonej 1 stycznia 2023, firmy nie będą mogły ukrywać rzeczywistej wartości „promocji”.
Co się zmieniło? Nowe przepisy wymagają od przedsiębiorców oznaczania najniższej ceny produktu w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką. To krok w stronę przejrzystości i uczciwości, mający na celu eliminację praktyk polegających na sztucznym podnoszeniu cen przed wyprzedażami.
Jak to wpłynie na Black Friday? Tegoroczny Black Friday stanie się testem dla tych regulacji
Bernadetta Kasztelan-Świetlik, podkreśla, że choć większość przedsiębiorców już dostosowała się do nowych przepisów, klienci wciąż muszą być czujni. Wiele osób nadal ufa, że napis „taniej” oznacza rzeczywistą okazję, nie zdając sobie sprawy z konieczności weryfikacji tych informacji.
Autorzy
Bernadeta Kasztelan-Świetlik
Partner
Radca Prawny
Prawo konkurencji i prawo konsumenckie | Compliance
Partner
Radca Prawny
Bernadeta po krótkim okresie orzekania jako asesor sądowy, zainteresowała się prawem konkurencji. Po odejściu z UOKiK pracowała m.in. przez rok jako dyrektor działu prawnego w UPC, a następnie dołączyła do Kancelarii GESSEL. W 2014 r. została powołana na stanowisko Wiceprezesa UOKiK, odpowiedzialnego za pion ochrony konkurencji (koncentracje, nielegalne porozumienia, przeszukania, nadużywanie pozycji dominującej). Propagowała programy complian...
Mogą Cię zainteresować
17.07.2024
Czy zatrudnienie przez Microsoft pracowników start-upów może być formą koncentracji ?
Czy zatrudnienie przez Microsoft pracowników start-upów może być formą koncentracji ? Zatrudnienie przez Microsoft pracowników start-upów jest badane jako możliwa fuz...
10.07.2024
Jedni idą na wakacje, a inni – na wojnę z gigantami cyfrowymi Microsoftem i Apple
W przypadku Microsoft - Komisja zarzuca Microsoft nadużycie pozycji dominującej na światowym rynku aplikacji SaaS poprzez związanie produktu do komunikacji i współpracy ...